Jo-jo to niestety nie tylko zabawka – tego efektu doświadczyła większość osób walczących z nadmierną masą ciała. Efektem jo-jo określa się proces cyklicznego, naprzemiennego chudnięcia i tycia. To niekorzystne zjawisko jest nie tylko złe dla naszego zdrowia fizycznego, ale i dla kondycji psychicznej, ponieważ osłabia naszą motywację i wiarę w siebie.

O ile większa część osób potrafi schudnąć, o tyle jedynie niewielki procent z nich potrafi utrzymać uzyskaną wagę. Brak rozsądku i niezrozumienie potrzeb swojego ciała to główne przyczyny opisywanego zjawiska. Stosowanie restrykcyjnych diet i głodówek daje niemal 100% gwarancję powrócenia do poprzedniej wagi.

Co robić by do tego nie dopuścić?

Regularnie ćwicz

Ruch po zakończeniu diety ochroni Nas przed ponownym nabraniem zbędnych kilogramów. Nie tylko dlatego, że pracujące mięśnie zużywają kalorie, ale również z powodu zwiększonego tempa przemiany materii. Postaraj się ćwiczyć codziennie – nie wiesz jak? Kliknij tutaj to podpowiemy Ci jak to zrobić.

Ostrożnie zwiększaj porcje jedzenia

Powoli i stopniowo wracaj do diety normalnokalorycznej. Kaloryczność dziennego jadłospisu zwiększaj o 100-200 kcal na tydzień, tak aby powrót do normalnego jedzenia trwał kilka tygodni. Absolutnie nie wracaj do starych nawyków żywieniowych: na stałe zrezygnuj z niezdrowych przekąsek, słodzonych napojów i batoników.

Zmień sposób gotowania

Aby wskazówka wagi nie szła w górę, wcale nie musisz rezygnować z ulubionych potraw. Naucz się tylko je inaczej przyrządzać.

Chcąc usmażyć mięso nie potrzebujesz do tego dużej ilości oleju. Wystarczy, że patelnię z powłoką teflonową delikatnie posmarujesz pędzelkiem zamoczonym w oleju. Idealnie sprawdzi się też patelnia grillowa – dzięki niej również nie potrzebujemy do tego typu smażenia dużej ilość tłuszczu, ponieważ jego nadmiar zbierze się w rowkach płyty grzewczej.

Warzywa, drób i ryby gotuj  na parze lub piecz w piekarniku. Doprawione dużą ilością przypraw smakują lepiej niż smażone, są delikatne i  miękkie w  środku.

Oczyszczanie raz w miesiącu

Najlepszą metodą na oczyszczanie jest tzw. płynny dzień 2-3 razy w miesiącu. Jeśli nie pracujesz, możesz ograniczyć się tylko do picia wody i herbatek ziołowych, np. naparu z rumianku, pokrzywy, skrzypu. Ilość płynów nie powinna być mniejsza niż 2,5 l. Gdy pracujesz, posil się niesłodzonymi sokami z owoców i warzyw (najlepiej przygotuj je samemu). Możesz też przyrządzić koktajle na bazie jogurtu naturalnego, a w ramach obiadu możesz  zjeść jakąś zupę. Oczyszczony z toksyn organizm szybciej spala kalorie.

Aby raz na zawsze cieszyć się zgrabną sylwetką powinniśmy też zmienić podejście do odchudzania. Nie „przechodźmy na dietę” co jakiś czas, ale na stałe zmieńmy nawyki żywieniowe i styl życia, a wtedy na pewno uda Nam się uniknąć niechcianego efektu jo-jo. Im bardziej rozciągnięta w czasie jest walka o sylwetkę, tym trwalszy efekt. Powodzenia!

Chcesz być na bieżąco z nowymi postami i informacjami? Polub Nas na Facebooku – znajdziesz tam różne ciekawostki i oferty promocyjne https://www.facebook.com/hotelwiosna/

Tagi: #jo-jo #dieta #oczyszczanie #ćwiczenia # #trening #zdroweodzywianie #liczkalorie

Klaudia Skrabot
Od dzieciństwa związana ze sportem, najpierw przez taniec, a obecnie poprzez ćwiczenia siłowe, kettlebell oraz trening funkcjonalny.

Licencjonowany instruktor Fitness oraz Aqua Areobic. Na co dzień prowadzi zajęcia fitness, aqua fitness oraz taneczne z dziećmi.

Promotorka zdrowego stylu życia, opartego na aktywności fizycznej i zdrowym odżywianiu.

Uważa, że każdy może być „FIT” – wystarczy tylko chcieć.

Facebook Comments